Najino bivanje v Pirančku — 2021 / 1

Sobota, 19. junij

Tadej naju je iz Celja odpeljal v Piran. Sončno vreme, vožnja pa prijetna. V dobrih dveh urah in pol smo bili v Piranu. Našli pospravljeno, saj je Tadej pred nekaj časa prišel in pospravil. Hvala. Midva brez prtljage sva kar pogumno premagala stopnice. Tadej je moral večkrat gor in dol, potem je prinesel še iz trgovine. Bilo je mnogo tega, saj sva jeseni vse odnesla v Celje.

Nedelja, 20. junij

Sončno, vroče. Ventilatorji nam kar prijetno hladijo pregreti zrak z vrtinčenjem. Na kofetek k Fitimu. Vse je bilo tako v redu. Potem pa sem se ranila na palcu leve noge. Tekla je kri.

Ponedeljek, 21. junij

Nič s kopanjem, jaz naprej nerodna. Odrgnila malo kože na sosednjem prstu. Peče. Tadej in Darko sta se kopala, jaz pa kar v stanovanju.

Torek, 22. junij

Zjutraj Tadej odšel v Ljubljano. Prej nama je vse preskrbel. Zelo sva vesela Tadejeve pomoči. Jaz krepko udarila levi palec.

Sreda, 23. junij

Nama je kar dobro, naju je Tadej z vsem preskrbel. Sva pa bolj mirna, kadar diha ponoči z nama.

Četrtek, 24. junij

Bolečine na palcu kar hude. Postajam okorna. Imam tudi zelo nizek pritisk: 102 / 53! Morda je posledica okornosti, nestabilnosti. Zvečer prišel Tadej. Zelo sva ga vesela. Res je požrtvovalen, saj sva midva včasih zelo sitna.

Petek, 25. junij

Praznik državnosti. Zelo žalostno je, da smo Slovenci na političnem dnu. Čedalje hujša delitev na desne in leve. Sovražnost na vsakem koraku. Evropa nas opazuje in obsoja. Slovenija je že v dobri polovici v tujih rokah. Naenkrat nam je zmanjkalo pametnih, sposobnih ljudi. Oboževan je le tuji kapital ter naši kapitalisti. Od kod jim? V socializmu niso mogli bogateti, torej je vprašanje, kako so prišli do premoženja.

Vročina pritiska. Tadej nama poroča o stanju v Piranu. Veliko ljudi, gneča.

Sobota, 26. junij

Danes imam že 91 in pol let in veliko zdravstvenih težav. Od prebolelega covida 19 kar ne morem priti do stabilnosti v počutju. Sem nesigurna, brezvoljna, včasih bi samo ležala, zrla v nič. Prst me zelo boli, odprla se je prva rana in iz nje mezi lepljiva tekočina. Polona me skrbno opozarja, kaj naj storim.

Nedelja, 27. junij

Dnevi vroči, tudi noči. Zunaj je 32ºC, notri do 30ºC. Tadej se trudi, da nama naredi čim več sence na terasi. Darko hodi na zgornjo teraso zgodaj zjutraj in pred vvečerjo. Jaz ne upam na sonce zaradi prisada, čeprav bi moji koži prijalo.

Ponedeljek, 28. junij

Tadej naju oskrbel z vsem, zvečer šel v Ljubljano. Matej ima dopust, hodi na terapijo v Dobrno. Težave s križem. Filip priden, dela izpit za izpitom. Tudi Lenart gara, veliko zamudil zaradi smučarije, dela izpite.

Sreda, 30. junij

Sama sva. V tem času sva šla le enkrat skupaj k Fitimu, in Darko enkrat sam. Vsak dan piha, te dni pa še močneje. Sosede sem zaprosila za pomoč, če bi bilo potrebno, vendar se je veter pomiril. Prevzeli bodo ključ od stanovanja, ko Tončka ne bo zmogla več.

Četrtek, 1. julij

Danes sva šla k Fitimu na kavico. Ljudi malo manj, a še vedno preveč skupaj, manj kot 1,5 metra narazen. Bo katastrofa? Že napovedujejo nov virus, bolj zavraten od tega. Ljudje so brez mask, tudi oštirji.

Šla na plažo pozdravit piranske prijateljice in znanke. Vse, ki so bile na plaži, so me pršle pozdravit. Bilo je zelo prisrčno, veselo. Tudi zato mi je Piran ljub. Ogovoril me je celo Pavletov natakar. Zvečer prišel Tadej. Zelo sva ga vesela. Skuša nama na vse načine olajšati najino gibanje, najine potrebe. Zlat fant. Škoda, da se prevečkrat z Darkom spustiva v sitnobo, tudi vpričo njega.

Petek, 2. julij

Tadej se gre vsak dan kopat in spat na gornjo teraso. Pravi, da mu godi. Vesela sva, da tu lahko naredi tudi kaj zase.

Četrtek, 3. julij

Tadej šel danes jadrat, postal spet član Pirata, kot je že bil kot mlajši pionir. Darko gre sam k Fitimu. Jaz sem čakala obisk. Prišle so Saša, Katarina, Laura. Ko se je vrnil, je Darko stregel in se tudi vključil v pogovor.

Tadej je zadovoljen z jadranjem. Pravi, da je prvič, od kar je odrasel, jadral sam. Bil občudovan suhozemec od obmorskih jadralcev. Se pridružujeva, s ponosom. Izredno veliko stvari ga zanima. Nama zaigra pesmice, že kar dobro obvlada kitaro. Uči se angleščino, ruščino, hribolazi, … Občudovanja vredno, kako zna razporediti čas poleg službe.

Nedelja, 5. julij

Ponoči je bilo dežja le za za probo po dolgi suši. Hitro konec. Čez dan so se sive meglice pojavljale vse naokoli. Sopara. Šla k Fitimu šele popoldne. Po večerji okrog 20 h se je vlije dež in pada do polnoči. Ves večer pokam prtljago.

Ponedeljek, 6. julij

Zjutraj se odpeljemo v Celje.